СВІТЛОФОР ОСВІТНЬОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

для освітян

https://drive.google.com/drive/my-drive

Матеріали до наради Про впровадження міського проекту https://drive.google.com/drive/my-drive

СІМ НАВЧАЛЬНИХ ЗОН, ЯКІ ПОВИННІ БУТИ В КОЖНОМУ КЛАСІ

У підготовці до нового навчального року треба врахувати безліч речей. Дуже часто часу вистачає лише на те, щоб переглянути календарний план, стандарти, нові закони, продумати тестування, але пропонуємо подумати й про те, як організувати клас – розставити парти, розвісити дошки оголошень і систематизувати матеріали.

Ви можете поєднати ці, здавалось би, різні компоненти в систему семи навчальних зон.  Пропонуємо такі зони: Відкриттів, Новин, Матеріалів, Комунікативна і Тематична Зони, Зона Вчителя і Зона Тиші. Це допоможе вам створити певну систему, що заощадить ваш час і підтримуватиме порядок у класі з першого ж дня.

ЗОНА ВІДКРИТТІВ

Це зона для всіх тих речей, що розпалюють уяву дитини. Вона може містити мистецькі та крафтові матеріали, диктофон, фотоапарат, магнітофон, настільні ігри, зокрема пазли, веселі книги та журнали.

Придумайте для дітей різні проекти, в яких вони можуть використовувати всі ці речі. Ви можете підсилювати цим креативність дітей, створивши певну атмосферу дослідництва. Попросіть їх намалювати те, що вони бачать, запишіть це і складіть список запитань, які у них виникають. Використовуйте отримані дані для планування уроків у майбутньому.

ЗОНА НОВИН

Зона Новин допоможе вам управляти своїм класним календарем, запланованими завданнями і проектами, загальношкільними заходами, святами, урочистостями. Тут можна показувати і прогноз погоди, температуру повітря та світові новини. Ви також можете використовувати цей простір, щоб зазначити ваші щоденні завдання, роботу в класі та домашні завдання. Виділіть частину цього простору для того, щоб учні ділилися їхніми особистими або навчальними новинами.

ЗОНА МАТЕРІАЛІВ

Зона Матеріалів створюється для того, щоб підготувати вас до роботи. Тут ви можете розкласти олівці, ручки, маркери, степлери, ножиці, папір, клей, стрічки, скріпки, тканину, паперові рушники, засіб для дезінфекції рук та інші інструменти. Використовуйте це місце для таких довідкових матеріалів, як таблиці з формулами і графіками, методичних посібників, довідників, підручників, блокнотів і журналів. Ця зона також може бути зручним місцем для виконання домашньої роботи.

КОМУНІКАТИВНА ЗОНА 

Ця зона може задовольняти кілька цілей. Тут учням можна нагадувати, що ми всі працюємо для досягнення спільної мети. Ця зона для обговорень того, що було вивчено,  для заведення нових знайомств, для запитань-відповідей, а також рефлексій. Ці обговорення дають вчителю можливість оцінити прогрес дитини й отримати інформацію на майбутнє. На початку року ви вестимете ці обговорення самостійно, але це має тривати лише до моменту, коли учні зможуть самостійно організовувати дискусії.

ЗОНА ТИШІ

Ділити простір класу з-понад двадцятьма (а то й більше) дітьми не завжди легко. Деякі учні воліють працювати на самоті, тоді як іншим просто потрібна Зона Тиші, щоб робити завдання, читати, писати, рахувати або рефлексувати. Запасний стіл і стільці в кутку вашої кімнати можуть бути використані для Зони Тиші. Якщо це можливо, дайте дітям навушники, щоб допомогти відфільтрувати шум у класі.

ЗОНА ВЧИТЕЛЯ

Зона вчителя – маленький оазис. Вона  допоможе вам управляти всіма вашими професійними обов’язками. Використовуйте простір, щоб показати свою особистість – показуйте фотографії родини, друзів, домашніх тварин або залиште кілька дорогоцінних заміток і невеликі подарунки від ваших студентів. Ця зона – це ваш професійний простір, де ви плануєте, оцінюєте, аналізуєте дані і завершуєте свою працю. Ви можете використовувати цей простір для проведення розмов тет-а-тет зі своїми учнями. Також ви можете помістити тут різноманітні сертифікати професійного розвитку, що задасть бізнес-тон, коли батьки, колеги або адміністратори відвідуватимуть ваш клас.

ТЕМАТИЧНА ЗОНА

Ця зона відводиться для технічних інструментів, тематичних  книг, ігор, що стосуються предмета, який ви викладаєте. Важливо також показати, як це переплітається з іншими предметами. Спробуйте розмістити тут діаграми з ключовими ідеями та стратегіями, картки, тощо. Представте основних людей у цій галузі, роздрукуйте терміни та різні допоміжні матеріали. Додайте на стіну візуальні ефекти та реальні об’єкти.

Джерело: ПедПреса

 

 

Зустріч в Райадміністрації щодо проектів в МАН (Мала академія наук).

24 січня 2016 року в рамкам співпраці відбулась зустріч учнів – членів  шкільного наукового товариства «Знання PLUS»  Запорізького навчально – виховного комплексу № 67 на чолі з директором комплексу Малиш О .Є. і вчителем географії Гриценко О.В. з Головою Районної адміністрації по Заводському району Баєвим Андрієм Івановичем. Зустріч була присвячена науково – дослідницькому проекту учнів 10 – А класу «Кліматично рекреаційний потенціал балки Маркусової».  

Учениця Оголь Карина запропонувала в своїй роботі використати потенціал балки Маркусової для створення паркової зони комбінованого типу для всіх жителів Кічкаса і представила аргументи щодо кліматичних і рекреаційних показників балки. Розмова пройшла цікаво і плідно. Баєв А.І. зі свого боку поділився інформацією щодо об’єкту дослідження, проблемами і шляхами їх вирішення. Також було запропоновано подальшу співпрацію в дослідженні питань покращення екологічних і соціальних умов в Заводському районі, зокрема в мікрорайоні школи.






         25 листопада 2016 року в Запорізькому Ботанічному саду відбулася щорічна учнівська конференція "Екологічна освіта як шлях до майбутнього" Наші вчителі і учні взяли активну участь у роботі конференції , виступили зі своїми дослідженнями, побували на екскурсії в БС

24 листопада 2016 в Запорізькому навчально-виховному комплексі №19 (ДЮЕГО «Республіка Мрія») для заступників директорів шкіл міста Запоріжжя, що опікуються екологічним напрямком роботи в навчальних закладах, з метою ознайомлення з  досвідом роботи щодо організації та підтримки екологічних ініціатив в освітньому процесі, умовами співпраці з громадськими екологічними організаціями для реалізації екологічних проектів та активізації природоохоронної діяльності учнівської молоді відбувся практико-орієнтовний семінар «Екологічні ініціативи в умовах освітнього простору».

Семінар вітальними словами відкрили  Тетяна Круть, методист НМЦ департаменту ОіН, та Ганна Тандура, директор ЗНВК №19. Вони підкреслили значення та актуальність підтримки екологічних проектів в освітній системі міста. Саме Запорізький НВК №19 є зразковим прикладом побудови екологічної проектної діяльності з залученням ресурсного потенціалу зацікавлених сторін. У школі з 2002 року розвивається та ефективно діє Дитячо-юнацька екологічна громадська організація «Республіка Мрія». За роки роботи громадське об’єднання реалізувало чимало цікавих природоохоронних та просвітницьких проектів. З 2013 року «Республіка Мрія» в якості асоційованого члена увійшла у національну мережу Всеукраїнської екологічної громадської організації (ВЕГО) «МАМА-86». З тих пір «Мрія» отримує по-справжньому всебічну підтримку з боку цієї впливової в Україні НУО. Педагоги навчаються у тренінгових програмах, підвищують свій професійний рівень з питань проектного менеджменту, здійснення екологічної політики на місцевому рівні, моніторингу та оцінки, роботи з волонтерами. Колектив школи бере участь в обласних та національних конкурсах, виконує завдання регіональних програм мережевих проектів «МАМА-86».

Про структуру інтеграції екологічної освіти в системі навчально-виховного процесу школи-комплексу розповіла Ірина Старова, заступник  директора  ЗНВК №19. У своїй презентації вона узагальнила величезний досвід школи «Мрії» у сфері екологічної освіти, просвіти та виховання підростаючого покоління за багато років. Більш детально у відеозвіті ІВ «Вісник Мрії».

 

Андрій Єлькін, директор запорізького регіонального осередку ВЕГО «МАМА-86», високо оцінив зусилля педагогів та громадських підрозділів ДЮГО "Республіка Мрія". Він ознайомив учасників з найбільш значущими проектами запорізького осередку ВЕГО «МАМА-86» та розповів про інноваційну діяльність школи-комплексу в рамках медіаосвітнього проекту «Вісник Мрії – Новий Формат».  За його словами, повноцінна екологічна освіта можлива сьогодні лише за умови об’єднання ресурсних потенціалів усіх зацікавлених сторін. В Запорізькій області в загальноосвітніх навчальних закладах у 1-11 класах викладається регіональний курс «Екологія рідного краю», але на думку експертів громадських організацій, - каже Андрій Єлькін, -  підручники та програми цього курсу потрібно переглянути та адаптувати до сучасних вимог і стандартів.

                       Шановні колеги! 9 і 10 вересня 2016 року в КЗ "Центр туризму" ЗОР відбувся обласний семінар "Методика підготовки творчих робіт до краєзнавчих конкурсів". Кого цікавить інформація і матеріали семінару - звертайтесь!

З повагою Гриценко О.В.