АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ: ВИКЛИКИ СУЧАСНОСТІ

Я сподіваюсь, що завжди матиму достатньо твердості і доброчесності, щоб відстояти те, що я вважаю найбажанішим зі всіх звань – репутацію чесної людини

Дж. Вашингтон

Академічна доброчесність – основа сталого наукового розвитку закладів освіти та дієвий інструмент забезпечення якості освіти.

 

Дедалі ширшого суспільного резонансу набувають проблеми забезпечення належного рівня академічної доброчесності в Україні.

 

Закон України «Про освіту» (ст. 42)

Закон України «Про вищу освіту» (ст. 58)

Закон України «Про фахову передвищу освіту» (ст. 24)

ЦІННОСТІ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

- чесність

- довіра

- справедливість

- повага

- відповідальність

- мужність

 

ПРИНЦИПИ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

верховенство права

‒демократизм

‒Чесність. пopядність та справедливість

‒рівноправність

‒гарантування прав i свобод

‒науковість

‒професіоналізм та компетентність

‒партнерство i взаємодопомога

‒повага та взаємна довіра

‒об’єктивність та неупередженість

відкритість i прозорість

‒спільна та індивідуальна відповідальність за результати діяльності

 

‒відповідальність за порушення академічної доброчесності.

 

ДОТРИМАННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ передбачає

‒посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей

‒дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права

‒надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну діяльність

‒контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти

‒об’єктивне оцінювання результатів навчання

‒самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей)

‒посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей

‒дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права

 

‒надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації

ПОРУШЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

АКАДЕМІЧНИЙ ПЛАГІАТ –

оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості), та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства

 

САМОПЛАГІАТ –

оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових.

ХАБАРНИЦТВО –

надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі

НЕОБ’ЄКТИВНЕ ОЦІНЮВАННЯ –

свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти

СПИСУВАННЯ –

виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання

ОБМАН –

надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування

ФАБРИКАЦІЯ –

вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях

ФАЛЬСИФІКАЦІЯ –

 

свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень.

РІВНІ АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ

 

ЗАГАЛЬНИЙ РІВЕНЬ АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ

ПРОФІЛЬНО-ПРОФЕСІЙНИЙ РІВЕНЬ АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ

СТУДЕНТСЬКА КУЛЬТУРА

ПЕДАГОГІЧНА КУЛЬТУРА

КОРПОРАТИВНИЙ РІВЕНЬ АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ

 

ІНДИВІДУАЛЬНИЙ РІВЕНЬ АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ

 

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

підвищення якості освіти

покращення іміджу українських закладів освіти

на міжнародному рівні

 

гідне місце науковців і освітян України у міжнародному академічному просторі

Практичний кейс  «Проведення STEM-квесту в середній школі»

https://docs.google.com/document/d/1WI9MiGUNINh_bi7qPhXoibC_dLfjpjBFqZf2fC3XVo4/edit